
Carpathia Culture Net

O projekcie
Pełna nazwa projektu: „Carpathia Culture Net - system networkingu podmiotów sektora kultury”
Źródło finansowania: projekt realizowany będzie w ramach Funduszu Małych Projektów Programu Interreg Polska-Słowacja 2021-2027 zarządzanego przez Samorządowy Kraj Preszowski.
Okres realizacji: 01.08.2025-30.04.2026
Partnerzy Projektu:
- Stowarzyszenie Euroregion Karpacki - partner wiodący
- Karpatské centrum spolupráce Svidnik
Całkowita wartość projektu: 76 573,99 EUR
Wartość dofinansowania: 61 259,17 EUR
Idea i krótki opis projektu
Carpathia Culture Net – to pomysł stworzenia systemu współpracy pomiędzy instytucjami kultury, w tym obiektami muzealnymi czy ośrodkami kultury jako centrami informacji turystycznej i integratorami potencjału kulturowego regionu. Funkcjonalny i dobrze zarządzany system oparty o networking i efektywną komunikację pozwala na lepsze zarządzanie zasobami i organizację ruchu turystycznego w regionie m.in. poprzez wspólną promocję. W przypadku obiektów muzealnych dodatkowo tworzy sieć współpracy pozwalającą na wymianę obiektów muzealnych, know-how i wspólnych doświadczeń.
Działania
- Audyt (w tym inwentaryzacja) obiektów działających w obszarze kultury – lokalne/ regionalne centra i ośrodki kultury oraz instytucje muzealne (np. muzea, skanseny, izby regionalne czy izby pamięci)
- Opracowanie systemu współpracy i networkingu podmiotów i ludzi sektora kultury pn. „Carpathia Culture Net”
- Opracowanie strategii marki Carpathia Museum Pass – karpackiego paszportu muzealnego w oparciu m.in. o wzorce szwajcarskie oraz rekomendacje dla muzeów/podmiotów zarządzających obiektami muzealnymi
- Warsztaty i spotkania konsultacyjne
- Opracowanie publikacji Carpathia Museum Pass oraz Carpathia Culture Net
- Udział w targach turystycznych ITF SLOVAKIATOUR oraz Międzynarodowych Targach Turystyki i czasu wolnego we Wrocławiu.
- Kampania promocyjna w mediach społecznościowych.