Fundament Strategii
Projekt "Fundament Strategii – podstawą wdrażania innowacji w turystyce karpackiej” zrealizowano przy wsparciu Szwajcarii w ramach szwajcarsko-polskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej i jest kontynuacją projektu „Transnacjonalne partnerstwo dla innowacji w turystyce”.
Termin realizacji: styczeń – luty 2015 r.
Całkowita wartość projektu: 146 880 PLN
Przedmiot projektu: Wdrożenie zidentyfikowanych w polsko-szwajcarskiej strategii wybranych najefektywniejszych rozwiązań szwajcarskich w zakresie innowacji w turystyce w sektorze publicznym i pozarządowym.
Cele operacyjne
- Rozszerzenie dostępu do wiedzy podkarpackich i małopolskich JST i NGO w zakresie innowacji w turystyce.
- Stworzenie mechanizmów implementacji.
- Opracowanie i dystrybucja instrumentów instruktażowych ułatwiających stosowanie Strategii i wdrażanie przez jej interesariuszy najlepszych rozwiązań szwajcarskich w zakresie innowacji w turystyce w woj. podkarpackim i małopolskim.
Działanie 1.
Powołanie i prace Zespołu Koordynacyjnego ds. wdrażania strategii.
Działanie 2.
Organizacja dwóch seminariów w Rzeszowie i w Krakowie poświęconych transferze wybranych szwajcarskich innowacji w turystyce na Podkarpacie.
Dzaiałanie 3.
Redakcja treści platformy internetowej www.visitcarpathia.com jako narzędzia komunikacji marketingowej służącego do wymiany partnerstw i innowacji oraz promowania Karpat jako destynacji turystycznej.
Działanie 4.
Informacja i promocja (opracowany film promocyjno-wdrożeniowy i wydany Guidline pn. „Marka Karpacka Carpathia – przykład wdrożenia innowacji w turystyce”)
Grupa docelowa
- jednostki samorządu terytorialnego, organizacje pozarządowe z obszaru Podkarpacia i pozostałej części Euroregionu Karpackiego i podmioty będą pod ich oddziaływaniem
- branża turystyczna z obszaru województwa podkarpackiego, małopolskiego i całego Euroregionu Karpackiego
- mieszkańcy Podkarpacia i pozostałej części Euroregionu Karpackiego
- turyści odwiedzający EK
Projekt realizowany był wspólnie z partnerem Instytutem Turystyki (Institute of Tourism), jednostką naukową działającą przy Uniwersytecie Nauk Stosowanych (University of Applied Sciences of Western Switzerland) w Sierre w Szwajcarii .
Dzięki działaniom projektowym zaistniała możliwość kontynuowania niezwykle ważnej współpracy polsko-szwajcarskiej, która będzie utrzymywana celem implementacji szwajcarskich rozwiązań w zakresie innowacji w turystyce na rynek podkarpacki, co przyczyni się do rozwoju turystyki i jednocześnie wzrost poziomu społeczno-gospodarczego regionu. Wszystkie produkty przede powstałe w wyniku działań projektowych będą efektywnie wykorzystywane w celu propagowania innowacji w turystyce.