CARPATHIA OPEN
Pełna nazwa projektu: „CARPATHIA OPEN”
Źródło finansowania: Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej, których dysponentem jest Minister Sportu i Turystyki
Okres realizacji: 16.10.2023 – 31.12.2023
Całkowita wartość projektu: 438 300,00 PLN (dofinansowanie 88,89%)
Cel projektu
Celem zadania jest dotarcie z precyzyjną informacją na temat turystyki społecznej zarówno bezpośrednio do beneficjentów ww. turystyki, jak i podmiotów zajmujących się turystyką oraz włączeniem społecznym. Ponadto realizacja zadania przyczyni się do wzrostu świadomości na temat korzyści wynikających aktywności fizycznej beneficjentów turystyki społecznej oraz zachęceniu ich do korzystania z dostępnych rozwiązań oraz oferty turystycznej skierowanej do osób z określonymi potrzebami
Idea i krótki opis projektu
W kontekście turystyki społecznej nie tylko ograniczona dostępność obiektów czy produktów turystycznych jest czynnikiem ograniczającym aktywność turystyczną, lecz także brak informacji o gotowej ofercie turystycznej już dostosowanej do potrzeb beneficjentów turystyki społecznej. Jednoczenie brak odpowiednio adresowanej kampanii społecznej mającej na celu aktywizację beneficjentów turystyki społecznej i podniesienie ich świadomości w zakresie aktywności turystycznej jest czynnikiem pogłębiającym uczucie dyskryminacji i wykluczenia społecznego. Aktywizacja beneficjentów turystyki społecznej poprzez upowszechnianie form aktywnego wypoczynku oraz kształtowanie zdrowego stylu życia jest nie tylko czynnikiem na wypływającym nam poprawę zdrowia fizycznego, lecz także wpływa na poprawę zdrowia psychicznego. „Carpathia Open” to pomysł uzupełnienia globalnego międzynarodowego konceptu Marki Carpathia o moduł projektowy dedykowany społeczności osób m.in. z niepełnosprawnościami zakładający „otwarcie” tego regionu Karpat na dostępność takich osób z całej Europy. Jednocześnie poprzez prowadzone działania i kampanie SEKP będzie dążył do aktywizacji beneficjentów turystyki społecznej i podnoszenia ich świadomości w zakresie aktywności turystycznej.
Działania
- Opracowanie strategii CARPATHIA OPEN, która zawierać będzie m.in. założenia oferty turystycznej dostosowanej do beneficjentów turystyki społecznej oraz rekomendacje zarówno dla jednostek samorządu regionalnego, jak i organizacji pozarządowych oraz podmiotów sektora prywatnego w zakresie dostępności turystycznej.
- Opracowanie przewodnika po miejscach związanych z CARPATHIA OPEN.
- Powstanie spotu promocyjnego CARPATHIA OPEN, promującego region karpacki wśród beneficjentów turystyki społecznej, jak i mający na celu ich aktywizację oraz podnoszenie świadomości w zakresie aktywności turystycznej.
- Opracowanie materiałów promocyjnych promujących działalność SEKP, markę CARPATHIA oraz CARPATHIA OPEN.
- Organizacja kongresu CARPATHIA OPEN.