W krainie Carpathii – etno stories
Źródło finansowania: Ministerstwo Sportu i Turystyki z zakresu części 40 budżetu państwa – Turystyka
Okres realizacji: 01.06.2025 - 31.12.2025
Całkowita wartość: 244 440,00 PLN (dofinansowanie 90%)
Cel
Zadanie ma na celu wsparcie rozwoju polskiej części Karpat poprzez rozwój istniejącego produktu turystycznego jakim jest EtnoCarpathia oraz zwiększenie jego konkurencyjności.
Zwiększenie konkurencyjności i rozpoznawalności produktu na rynku turystycznym wpłynie na wzrost ruchu turystycznego, zwłaszcza w regionach karpackich mniej popularnych przez turystów zmniejszając dysproporcje w kontekście ruchu turystycznego.
Idea i krótki opis
EtnoCarpathia to z jednej strony produkt turystyczny, bazujący na potencjalne kulturowym dawnych mieszkańców Karpat: Łemków, Bojków, Pogórzan i Dolinian, ale równocześnie submarka skupiona na 4 filarach Marki Karpackiej Carpathia: autentyczności, wielokulturowości, doznaniu wobec przestrzeni oraz pokorze wobec natury. EtnoCarpathia to idealny przykład turystyki regionalnej, a przede wszystkim turystyki kulturowej, który skupia najlepsze produkty i usługi o charakterze karpackim wraz z cała gamą kluczowych dla turystyki kulturowej elementów: architektury, kuchni, tradycji, sztuki wraz ze stylem życia osadzonym w niezwykłej karpackiej przyrodzie.
EtnoCarpathia to idealna propozycja dla coraz większej grupy turystów – zmęczonych pędem, uciekających od masowej turystyki oraz poszukujących miejsc funkcjonujących w oparciu o zrównoważony rozwój i promujących wartości proekologiczne. Potwierdzają to obecne prognozy dotyczące najnowszych trendów w turystyce takich jak: „podróże poza utartymi szlakami", calmacations czy podróże JOMO (Joy of Missing Out) czyli trendy związane z modą na turystykę slow.
Działania
- Organizacja cyklu imprez – Carpathia EtnoDays (3 osobne wydarzenia)
- Cykl audycji radiowych promujących dziedzictwo kulturowe i tradycje regionu karpackiego
- Organizacja wizyty studyjnej w innym regionie Polski z rozwiniętą ofertą turystyki kulturowej
- Szkolenie z marketingu i promocji marki (nowoczesne techniki marketingowe, zarządzanie marką, promocja lokalnych produktów oraz tworzenie treści promocyjnych, w tym wykorzystanie narzędzia AI w promocji i komunikacji)
- Materiały promocyjne