Na szlaku EtnoCarpathii
Pełna nazwa projektu: „Na szlaku EtnoCarpathii”
Źródło finansowania: Ministerstwo Sportu i Turystyki
Okres realizacji: 07.2024 - 12.2024
Całkowita wartość projektu: 335 970,00 PLN (dofinansowanie 90%)
Wkład własny: 33 597,00 PLN
Cel projektu
Celem projektu jest przyczynienie się do rozwoju i promocji turystyki regionalnej, obejmującej obszar polskiej części Karpat. Polskie Karpaty to obszar niezwykle bogaty pod względem przyrodniczym oraz kulturowym. W tym miejscu przenikały się wpływy kulturowe związane z szlakami kupieckimi oraz zmieniającymi się obszarami granic, a także licznymi grupami etnograficznymi i nardowościami, tworząc swoisty tygiel kulturowy oraz miejsce niezwykłe, warte odkrywania i promowania.
Idea i krótki opis projektu
Projekt jest odpowiedzią na nowe trendy w turystyce, wynikające m.in. ze sytuacji społeczno-gospodarczej na świecie oraz większej świadomości turystów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Pandemia COVID-19 zweryfikowała wybór kierunków turystycznych na miejsca mniej popularne oraz zwróciła uwagę na turystykę krajową. Zaś sytuacja na rynku spowodowana gwałtownymi wzrostami cen wynikającymi z inflacji i wojny w Ukrainie wymogła zmiany związane z krótszymi wyjazdami, w tym wyjazdami regionalnymi. Jednocześnie coraz bardziej promowane i rozwijane w świadomości podróżujących są działania proekologiczne oraz zrównoważony
rozwój. Analizy światowe wskazują na rozwój trendów w kierunku świadomego podróżowania (z większym
naciskiem na kontakt z przyrodą, doświadczanie regionu i zrównoważone podróże).
Działania
- Organizacja 3 edycji imprezy plenerowej pn. Carpathia EtnoWeekend w Polańczyku
- Udział w targach turystycznych (Międzynarodowe Targi Turystyczne - TT Warsaw),
- Organizacja konferencji „New Trends for the Carpathians – EtnoCarpathia”, która pozwoli na analizę nowych trendów turystycznych pod kątem promocji dziedzictwa kulturowego i turystyki wiejskiej
- Zakup materiałów promocyjnych,
- Produkcja filmu promującego turystykę regionalną w polskiej części Karpat