Mistyka Karpackich Miast – Tworzenie Produktu Turystycznego Karpackich Miast w oparciu o dziedzictwo przyrodnicze i kulturowe miasta Jarosławia
Beneficjent: Gmina Miejska Jarosław
Partner słowacki: Mesto Svidnik
Okres realizacji: 01.04.2017 – 31.03.2018
Zrealizowana wartość projektu: 68 817,78 €, w tym dofinansowanie z EFRR: 58 495,11 €,
Zwiększenie zainteresowania i wiedzy odwiedzających i mieszkańców o dziedzictwie kulturowym Jarosławia i Svidnika to cel jaki postawili przed sobą partnerzy projektu. W wyniku realizacji projektu stworzone zostały innowatorskie narzędzia produktowo-promocyjne jakim są strony internetowe, aplikacje mobilne z audioprzoewdnikami i grami miejskimi. Aby zapewnić integrację działań z zakresu rozwoju turystyki pogranicza zorganizowane zostały warsztaty i plener artystyczny. Dodatkowo zrealizowano szereg działań promocyjnych, które zapewniły odpowiednią komunikację z grupami docelowymi, czyli turystami i mieszkańcami Jarosławia i Svidnika. Ponadto partnerzy projektu wzięli udział w targach turystycznych, które to są znakomitym narzędziem marketingowym - gromadzą ludzi z branży, potencjalnych kontrahentów i klientów.
Główne działania zrealizowane w ramach projektu:
- Budowa polsko-słowackiej turystycznej strony internetowej wraz z aplikacją mobilną prezentującej dziedzictwo kulturowe i historyczne miast Jarosławia i Svidnika w przystępny i atrakcyjny sposób. Strony są adresowane do osób odwiedzających miasta oraz do mieszkańców. Z kolei turystyczna aplikacja mobilna dla Jarosławia i Svidnika ma charakter promocyjno-informacyjny oraz produktowy dzięki modułom gry miejskiej oraz audioprzewodnika.
- Organizacja pleneru malarskiego połączonego z wystawą i konferencją w Svidniku. Zadanie polegało na organizacji pleneru połączonego z wystawą i konferencją podczas festiwalu kultury z udziałem 10 delegatów Partnera z Jarosławia i 40 osób ze Svidnika. W konferencji udział wzięło 200 osób zarówno ze Słowacji jak i z Polski.
- Warsztaty garncarskie połączone z wystawą i konferencją zostały zorganizowane dla branży turystycznej z udziałem młodzieży szkół. W warsztatach uczestniczyły wyselekcjonowane grupy: osoby zajmujące się turystyką, promocją dziedzictwa oraz kulturą; artyści tworzący dzieła w oparciu o dziedzictwo miast karpackich oraz przedstawiciele organizacji pozarządowych działających w turystyce. Konferencja z kolei była odpowiedzią w jaki sposób wykorzystać potencjał produktu turystycznego Jarosławia i dziedzictwa pogranicza polsko-słowackiego.
- Udział w międzynarodowych targach turystyczny we Wrocławiu, na które miasto Jarosław przygotowało ekspozycję dziedzictwa kulinarnego i winiarskiego pogranicza polsko-słowackiego w celu zwrócenia uwagi decydentów, polityków, dziennikarzy i turystów na bogate w tradycje kulinarne i winiarskie polsko-słowackie pogranicze. Udział w tak prestiżowym wydarzeniu pozwolił wyeksponować i pokazać szerokiemu gronu odbiorców najlepsze, wyselekcjonowane produkty świadczące o dziedzictwie pogranicza.
- Udział w targach turystycznych w Bratysławie przyniósł spore korzyści. Wydarzenia targowe to idealne miejsce, by wymienić się doświadczeniami i spostrzeżeniami z ludźmi z branży oraz klientami. Duże znaczenie ma też fakt, że na targi nie przyjeżdżają przypadkowi ludzie – niemal wszyscy związani są z daną branżą, a większość z nich przybywa tu w określonym celu. Udział w Forum w Bratysławie był istotnym elementem promocji związanej z bogatą tradycją kulinarną i winiarską pogranicza polsko-słowackiego.