Karpacki
img

Karpackie Przygody – nowe transgraniczne produkty turystyczne

Beneficjent: Krajská organizácia cestovného ruchu Severovýchod Slovenska

Partner polski: Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna

Okres realizacji: 01.08.2018 – 31.10.2019

Zrealizowana wartość projektu: 105 400,42 €, w tym dofinansowanie z EFRR: 89 590,35 €,

Realizacja projektu miała na celu stworzenie odpowiednich warunków sprzyjających wzrostowi ruchu turystycznego na obszarze polsko – słowackiego pogranicza. Produkty turystyki przygodowej stanowią kompleksową ofertę tematyczną, która łączy istniejące atrakcje i usługi w spójną całość przeznaczoną dla konkretnej grupy docelowej. Wykorzystuje w tym celu m.in. fakt, że turyści poszukują dziś wrażeń i przygód. Wykreowanie innowacyjnego produktu turystyki przygodowej jako nowej formy promocji dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego przyczyniło się do zrównoważonego rozwoju regionu.

Główne działania zrealizowane w ramach projektu:

  • Stworzenie 2 transgranicznych produktów turystycznych w Kraju Preszowskim. W ramach zadania opracowano wspólną metodykę określającą najważniejsze cechy nowych produktów transgranicznych w ramach turystyki przygodowej, następnie przeprowadzone zostały ankiety w trzech słowackich miastach w celu zdefiniowania potrzeb odwiedzających. Na bazie opracowanej metodyki opracowano analizę bazy danych potencjału turystyki przygodowej, której namacalnym efektem jest przejrzysta mapa potencjału obszaru w wersji elektronicznej. W oparciu o wspomniane materiały powstały dwa transgraniczne produkty turystyczne, które stanowią kompleksowy pakiet usług spełniających określone kryteria. Nazwy produktów wynikają z ich lokalizacji i charakteru. 2-dniowy produkt turystyczny: "Śladami I i II wojny światowej" oraz 3-dniowy produkt turystyczny: "Klejnoty przyrodnicze i kulturowe Polonin i Bieszczadów". W celu przetestowania i wypromowania nowego produktu turystyki aktywnej na pograniczu polsko-słowackim zrealizowano 3-dniowe wydarzenie promocyjne, podczas którego uczestnicy mieli możliwość przetestowania produktu w terenie pod względem stopnia trudności, czasu przejścia oraz efektywności e-produktów i wykorzystania materiałów promocyjnych.
  • Stworzenie nowego produktu turystycznego w Województwie Podkarpackim. Po stronie polskiej, ankiety pozwalające zdefiniować potrzeby odwiedzających przeprowadzono w trzech miastach. Na podstawie badań ankietowych i wiedzy eksperckiej o regionie zostało przygotowane opracowanie - Analiza potencjału turystyki przygodowej w województwie podkarpackim, której efektem jest mapa potencjału obszaru w wersji elektronicznej. Na bazie opracowanych materiałów powstał transgraniczny produkt turystyczny pn. "Odkrywcy Czarnego Złota". Trasa łączy najciekawsze miejsca związane z powstaniem i rozwojem przemysłu naftowego na pograniczu polsko-słowackim. Zrealizowane zostało również wydarzenie promujące, podczas którego uczestnicy mogli podczas 3 dni przetestować zaplanowany nowy produkt turystyczny pod względem trudności, orientacji w terenie, oferowanych usług, działań animacyjnych, funkcjonalności i użyteczności e-produktu.
  • Przygotowanie nowego transgranicznego e-produktu turystycznego na polsko-słowackim pograniczu. Powstałe w ramach projektu produkty turystyczne są dostępne w formie e-produktu, aby zapewnić ich dostępność dla wszystkich zainteresowanych i odwiedzających. Przygotowano również prezentacje multimedialne wprowadzające zwiedzającego w tematykę produktów turystycznych.
     

Zachęcamy do zapoznania się z powstałymi w ramach projektu produktami turystycznymi oraz mapą.

Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018 – 2030