Karpacki
img

Przywracając dawną świetność – Jarmark Jarosławski na mapie kulturalno-gospodarczej Euroregionu Karpackiego

Beneficjent: Gmina miejska Jarosław

Partner krajowy: brak

Partner słowacki: Miasto Humenne, Stowarzyszenie Euroregion Karpacki Słowacja Północ

Okres realizacji: 01.01.2010 r. – 31.12.2010 r.

Zrealizowana wartość projektu: 46 840,45 € w tym dofinansowanie z EFRR 39 814,38 €

Celem projektu był rozwój turystyki w miastach Euroregionu Karpackiego w oparciu o opracowanie koncepcji transgranicznego produktu turystycznego pn. „Jarmarki Miast Euroregionu Karpackiego”, będącej podstawą do zarządzania tradycyjnymi imprezami targowymi w ramach Euroregionu Karpackiego. Jednym z najważniejszych działań w projekcie było przygotowanie imprezy pn. „Euroregionalny Jarmark Jarosławski“, która była próbą rekonstrukcji odbywających się w XVI i XVII wieku słynnych w Europie jarmarków jarosławskich. Doświadczenia z realizacji przedsięwzięcia posłużyły do opracowania metodologii organizacji jarmarków w innych miastach Euroregionu Karpackiego.

Główne działania zrealizowane w ramach projektu:

  • Organizacja międzynarodowej konferencji.
  • Uruchomienie strony www projektu.
  • Organizacja Jarmarku Jarosławskiego.
  • Wydanie folderu.

Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018 – 2030