Korzyści ze współpracy
Najważniejsze korzyści dla samorządów
- Uczestnictwo w prestiżowym gronie samorządów, które współdziałają na rzecz tworzenia wspólnej przestrzeni społeczno – gospodarczej w Karpatach;
- Możliwość korzystania z wiedzy i doświadczenia zespołu koordynującego wdrażanie marki Carpathia w zakresie rozwoju turystyki i marketingu;
- Objęcie obszaru samorządu wsparciem promocyjnym w zakresie markowych produktów, imprez i usług turystycznych oraz włączeniu podmiotów z obszaru samorządu do biznesowego portfela dostawców Marki Karpackiej;
- Możliwości uzyskania wsparcia inicjatyw rozwojowych w postaci narzędzi i mechanizmów Euroregionu Karpackiego;
- Koordynacja przygotowania propozycji projektów do dofinansowania ze środków UE;
- Korzystanie z międzynarodowych (europejskich i światowych) powiązań partnerskich Stowarzyszenia Euroregion Karpacki Polska.
Najważniejsze korzyści dla przedsiębiorców
- Możliwość włączenia własnych produktów i usług do oferty marki Carpathia na zasadzie certyfikacji;
- Wsparcie szkoleniowe w zakresie marketingu związanego z rozwojem Marki Karpackiej;
- Wsparcie promocyjne obejmujące wielostronne działania na poziomie międzynarodowym w wielu innowacyjnych formach;
- Włączenie w politykę edukacyjną i wymianę doświadczeń alpejsko – karpackich na bazie polsko – szwajcarskiego partnerstwa w oparciu o funkcjonujący Alpejsko – Karpacki Turystyczny Klaster Wiedzy;
- Pomoc w zdobyciu zagranicznych rynków zbytu dla markowych produktów Marki Karpackiej w ramach polityki współpracy międzynarodowej Euroregionu Karpackiego oraz korzystanie ze wsparcia mechanizmów proeksportowych dla Marki;
- Koordynacja przygotowania propozycji projektów do dofinansowania ze środków UE.
Korzyści dla organizacji pozarządowych
- Możliwości uzyskania wsparcia podejmowanych inicjatyw w postaci narzędzi i mechanizmów Euroregionu Karpackiego;
- Wsparcie promocyjne dla prowadzonej działalności w ramach polityki informacyjnej Marki Karpackiej;
- Możliwość uzyskania poprzez kanały informacyjne i mechanizmy współpracy Euroregionu Karpackiego wsparcia merytorycznego dla prowadzonej działalności;
- Możliwość zainicjowania i wsparcia międzynarodowej współpracy rozwojowej, możliwość pozyskania partnerów do współpracy na obszarze Karpat i Alp;
- Możliwość uczestnictwa w Karpackim Forum Organizacji Pozarządowych – platformie współpracy karpackich NGO;
- Możliwość ekonomizacji i komercjalizacji działań organizacji pozarządowych w oparciu o udział w biznesowym modelu Marki Karpackiej;
- Koordynacja przygotowania propozycji projektów do dofinansowania ze środków UE.
Korzyści dla jednostek naukowo-badawczych
- Współpraca z instytucjami w realizacji działań o charakterze naukowym i badawczym;
- Możliwości uzyskania wsparcia działalności w postaci narzędzi i mechanizmów Euroregionu Karpackiego;
- Możliwość współpracy z karpackimi i alpejskimi partnerami naukowo – badawczymi w ramach Alpejsko – Karpackiego Turystycznego Klastra Wiedzy;
- Możliwość wykorzystania doświadczeń partnerów zagranicznych Euroregionu Karpackiego w zakresie edukacji na wszystkich szczeblach, szczególnie w kontekście dostosowania oferty edukacyjnej do potrzeb rynku pracy;
- Koordynacja przygotowania propozycji projektów do dofinansowania ze środków UE.
Korzyści dla mediów
- Dostęp do szerokiego zakresu międzynarodowych źródeł informacji związanych z funkcjonowaniem Euroregionu Karpackiego i wdrażaniem Strategii Marki Karpackiej;
- Udział w międzynarodowym partnerstwie Mediów Karpackich oraz korzystanie z rozwiązań wspierających współpracę mediów w Euroregionie Karpackim;
- Współpraca międzynarodowa w zakresie promocji Marki i public relations;
- Współpraca z sygnatariuszami Partnerstwa Marki, możliwość uczestnictwa w polityce rozwoju Marki;
- Koordynacja przygotowania propozycji projektów „medialnych” do dofinansowania ze środków UE.
Zasady współpracy w ramach partnerstwa marki Carpathia
Partnerstwo Marki Karpackiej Carpathia jest otwartą formułą współpracy wszystkich osób, środowisk i instytucji, które akceptują cele zawarte w Strategii Marki Karpackiej oraz podzielają wizję oraz cele rozwojowe Euroregionu Karpackiego. Nasza filozofia współpracy opiera się o respektowanie interesów każdego z partnerów oraz szacunku dla wartości kulturowych i społecznych każdej ze stron Euroregionu Karpackiego. Partnerstwo Marki Carpathia ma charakter międzynarodowy i proponuje kilka rodzajów zaangażowania się w politykę wdrażania Marki.
Dla instytucji sektorów publicznego, prywatnego i pozarządowego przewidujemy następujące formy udziału we wdrażaniu Marki Karpackiej:
Partner marki
KATEGORIA STRATEGICZNA
Partnerem Marki może być instytucja reprezentująca jedną z form interesariuszy Marki popierająca ideę Marki, zainteresowana szerokim uczestnictwem we wdrażaniu rozwiązań Marki oraz udziałem w realizacji polityki rozwoju Euroregionu Karpackiego.
Operator marki
KATEGORIA OPERACYJNA
Operatorem Marki jest podmiot pełniący w systemie wdrażania Marki funkcję DMO dla określonego pakietu produktów i usług kontraktowanych i sprzedawanych pod znakiem Marki Karpackiej. Zakłada się, że Operatorzy Marki tworzą docelowo zdecentralizowany system wdrażania Marki oparty o terytorialne „submarki” będące częściami Domu Marki Karpackiej.
Dostawca marki
KATEGORIA BIZNESOWA
Dostawcą Marki może być każdy podmiot, który po spełnieniu wymogów (kryteriów) jakościowych i certyfikacji dostarcza do „portfela Marki” usługę, produkt lub inną wartość materialną, bądź niematerialną podlegającą sprzedaży w systemie Marki CARPATHIA.
Dla osób i środowisk nieformalnych proponujemy trzy kategorie uczestnictwa we wdrażaniu Marki Karpackiej:
Ambasador Marki
KATEGORIA HONOROWA
Ambasadorem Marki są osoby ze znaczącym dorobkiem osobistym w życiu publicznym, społecznym, gospodarczym bądź kulturowym. Są przedstawicielami idei Marki oraz promotorami współpracy na obszarze Karpat. Swoja pozycją i kontaktami wspierają i promują Markę w różnych środowiskach.
Ekspert marki
KATEGORIA SPECJALISTYCZNA
Ekspertem Marki jest osoba, której wiedza i doświadczenie oraz działania operacyjne mają bezpośredni wpływ na wdrażanie, rozwój, monitorowanie i modyfikowanie polityki Marki Karpackiej. Eksperci Marki stanowią „think tank” Euroregionu Karpackiego, uczestniczą w procesie wymiany informacji, stale współpracują z Euroregionem Karpackim, wpływają na życie Marki na różnych poziomach i w różnych zakresach.
Sojusznik Marki
KATEGORIA SPOŁECZNOŚCIOWA
Sojusznikiem Marki może zostać każdy kto identyfikuje się z ideą Marki Karpackiej i wyraża poparcie dla działań związanych z rozwojem współpracy karpackiej. To turysta, miłośnik gór, lub osoba, która po prostu chce mieć kontakt z ludźmi aktywnymi, ambitnymi podzielającymi wartości będące esencją Marki Karpackiej
Dla każdej z wymienionych powyżej kategorii przygotowany jest odpowiedni „pakiet korzyści” do którego dostęp możliwy jest po podpisaniu odpowiedniej umowy (dla podmiotów prawnych), lub spełnieniu warunków i złożeniu deklaracji (dla osób fizycznych).
Całością Partnerstwa Marki zarządza Stowarzyszenie Euroregion Karpacki Polska poprzez powołany do tego podmiot i w oparciu o zdecentralizowany system wdrażania Marki. System ten działa według ściśle określonych zasad współpracy pomiędzy jego elementami tworząc Dom Marki Karpackiej.